Talentident Talentident

Doen en bereiken wat je echt wilt!

Online financiële marketing: strategie tips voor adviseurs

Online financiële marketing: Website als online thuisbasisHoe kan een online financiële marketing strategie financieel adviseurs helpen? Hoe benut je kansen als: meer ideale klanten, aantrekkelijke niches of tijdbesparing? Hoe breng je visie en focus aan in je strategie? Dit artikel geeft daartoe 3 tips.

Online financiële marketing tip 1: Ontwikkel een online thuisbasis

Met een ‘online thuisbasis’ ontwikkel je een krachtige website, die centraal staat tussen andere marketing en verkoop middelen. Je website en online marketing bouw je uit tot een belangrijke asset, voor meer resultaat en voorsprong.

Deze strategie helpt je met een praktische ‘stap voor stap’ aanpak, met grip op je online marketing houden en met communiceren van een inspirerende boodschap.

Stap voor stap

Rome is niet in één dag gebouwd. Voor online marketing geldt dat ook. Je kan niet alles tegelijk en ook niet alle kansen die je ziet. Dat hoeft ook niet. Online marketing stap voor stap opbouwen helpt wel, met als basis een krachtige, effectieve website.

Grip op je website

Ieder business heeft een website. Maar heb je er ook grip op? Zo beïnvloedt de kwaliteit ervan hoeveel ideale leads je aantrekt die hun email adres willen afgeven, of men goede klanten naar jou verwijst en of mensen terugkomen op je website.

Inspirerende boodschap

Je website is dé online plek waar je kan laten zien wie je bent en waar jij voor staat. Je kunt het hier zo uitgebreid en kernachtig aangeven als je wil. In je eigen structuur en format. Met jouw informatie, verhalen en inspirerende boodschap. 24 x 7 online.

Online financiële marketing tip 2: Ontwikkel leiderschap

Kansen benutten met online marketing vergt leiderschap. Het is belangrijk dat je zelf stuurt. Laat leiderschap niet over aan anderen. Bij de ontwikkeling ervan, let dan op je respons-ability, personal branding en personal brand identity.

Respons-ability

Online marketing maakt steeds meer integraal deel uit van je business. Denk aan hoe je klanten werft en contact met ze hebt. Aan hoe je ze segmenteert, bindt en support. Hoe je jouw business processen inricht en producten en diensten aanbiedt.

Je vermogens tot ontwikkeling en verantwoordelijkheid nemen zijn cruciaal. Het gaat om -zoals de Engelsen mooi zeggen- je ability to respond, je respons-ability.

Personal Branding

Bij personal branding gaat het om wie je bent en waarvoor je staat. Heb jij een goed verhaal? Is je toegevoegde waarde duidelijk? Vaak kijken mensen op websites op de over-pagina. Het is een veel bezochte, belangrijke én meestal onderschatte pagina.

Personal brand identity

Personal Branding werkt krachtig als je het baseert op je personal brand identity. Je helpt jezelf en anderen als je oprecht laat zien wie je bent en waar jij voor staat.

Men leert je zo beter op waarde schatten, je trekt meer aan wie waardeert wat jij biedt en wie jij bent, en men bouwt makkelijker een vertrouwensrelatie met je op.

Grote kans dat je Marc Freedman kent. Ik leerde hem via een Meesterklas van de NNEK kennen. Marc is financieel planner met een bloeiende zaak. Marc’s personal branding is nauw verbonden met zijn talent als verzorger.

Online financiële marketing tip 3: Ontwikkel toegevoegde waarde

Met online marketing kan je jouw toegevoegde waarde met een goede strategie verduidelijken en vergroten. Voor het ontwikkelen van je toegevoegde waarde is begrip, jezelf beperken en blijvende aandacht nodig.

Begrip

Men spreekt veel over waarde toevoegen. Maar, hoe je het doet en communiceert met je klanten, daar staat men in de praktijk echter, ten onrechte, weinig bij stil.

Hoe je dat doet is mede verbonden met je persoonlijkheid, met je identiteit. Bij Marc Freedman zie je hoe het deel uitmaakt van zijn personal branding.

Jezelf beperken

Online marketing grijpt steeds dieper in op je hele business. Relevant is hoe het jou helpt met kansen benutten en waarde toevoegen. Maar relevant is ook dat je jezelf leert beperken, zodat je niet verzuipt in onnodige marketing hypes.

Blijvende aandacht

Je kan nog zo mooi definiëren en communiceren wat je toegevoegde waarde is, je klanten bepalen of jouw boodschap zinvol, goed, duidelijk, authentiek en consistent is. Het vergt blijvende aandacht voor feedback, reflectie en verdere ontwikkeling.

Wil je meer leren over het vergroten van de waarde van advies met personal branding en online marketing?Klik hier voor gratis email cursus en nieuwsbrief